Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1100650   GOOGLE SITES: gestió i organització web de continguts per al professorat
2015-2016   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2016 - 12/7/2016 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2016 - 24/06/2016
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   Organització

Treballarem en l'entorn virtual d'aprenentatge Moodle de l'AEIC on, de manera ordenada i progressiva, s'aniran publicant uns apunts i informacions variades sobre la matèria a treballar.
El curs s'organitza en tres temes, on els alumnes han de lliurar diverses activitats que reforçaran aquest temari i que avaluaran la correcta comprensió dels continguts.
Al mateix temps, durant el curs, es crea un espai de debat on es poden apuntar els dubtes que apareixen durant el curs.
S’encoratja als alumnes que participin activament als fòrums o altres vies de comunicació amb altres estudiants i amb el formador. No es pretén que l'estudiant interaccioni només amb el formador, sinó que entre tots i de manera col·laborativa anem contribuint a l'aprenentatge.
  
Objectius   Organització

Treballarem en l'entorn virtual d'aprenentatge Moodle de l'AEIC on, de manera ordenada i progressiva, s'aniran publicant uns apunts i informacions variades sobre la matèria a treballar.
El curs s'organitza en tres temes, on els alumnes han de lliurar diverses activitats que reforçaran aquest temari i que avaluaran la correcta comprensió dels continguts.
Al mateix temps, durant el curs, es crea un espai de debat on es poden apuntar els dubtes que apareixen durant el curs.
S’encoratja als alumnes que participin activament als fòrums o altres vies de comunicació amb altres estudiants i amb el formador. No es pretén que l'estudiant interaccioni només amb el formador, sinó que entre tots i de manera col·laborativa anem contribuint a l'aprenentatge.
Objectius

Contribuir als esforços dels professors a favor de l'ús de les TIC-TAC
Millorar l'aprenentatge i adquisició de nous coneixements bàsicament per a millorar l’organització dels continguts didàctics del professorat, però també per a utilitzar-los a l’aula .
Seguretat, privadesa i identitat digital.
Introduir el professorat a l'entorn de Google Sites.
Elaborar pàgines web amb la tecnologia que ofereix Google Sites.
Organitzar els materials didàctics mitjançant Google Sites i Google Drive.
  
Continguts   Continguts del curs
- Bloc 1: Introducció
Entorn de Drive: Google Drive en línia: carpetes i organització de continguts.
Creació de llocs web.
Afegir noves pàgines. Subpàgines i plantilles de pàgina.
- Bloc 2: Edició de pàgines
Disseny
Formats
Taula
Imatges
Vídeos
Configuració de la pàgina
- Bloc 3: Gestió del lloc
Edició del disseny del lloc
General: idioma, seguretat, supressió i configuració d’accés.
Temes, colors i tipus de lletra
Fitxers adjunts
Desar com a plantilla de llocs web
  
Formador/a   A. Castanyer
  
Avaluació   Pla d’avaluació

Bloc 1
Exercici 0 Entorn de Drive: Google Drive en línia: carpetes i organització de continguts.
Exercici 1 Creació de llocs web a partir d'un usuari de Google. Primera pàgina.

Criteris d’avaluació del bloc 1: capacitat d’organitzar-se amb Google Drive; capacitat de crear un lloc web a Sites i capacitat d’afegir noves pàgines a aquest lloc.
- Bloc 2: Edició i configuració de pàgines
Exercici 2 Afegir noves pàgines, inserció de taules i imatges
Exercici 3 Inserir un mapa, un calendari (Google) i un vídeo de YouTube
Exercici 4 Inserir un índex o taula de continguts
Exercici 5 Afegir una pàgina tipus "Emmagatzematge de fitxers"
Exercici 6 Afegir una pàgina tipus "llista"
Criteris d’avaluació del bloc 2: capacitat de saber canviar el disseny d’una pàgina; capacitat de treballar amb diversos formats; capacitat d’inserir taules; capacitat d’inserir imatges al lloc o enllaçades; capacitat d’inserir vídeos de YouTube o Drive; capacitat de saber configurar cada pàgina del lloc web.
- Bloc 3: Disseny i gestió del lloc
Exercici 7 Edició del disseny del lloc (I): barra lateral, la capçalera i el peu de pàgina
Exercici 8 Edició del disseny del lloc (II): barra horitzontal, eliminar barra lateral, canviar l'amplada del lloc i editar el peu de pàgina del sistema
Exercici 9 gestió del lloc (I): General: idioma, seguretat, supressió i configuració d’accés. Exercici 10 Temes, colors i tipus de lletra
PROJECTE FINAL: creació de continguts curriculars usant tot el que s'ha après amb Google Sites
Criteris d’avaluació del bloc 3: capacitat d’editar el disseny del lloc (horitzontal, vertical, etc.); capacitat de canviar l’idioma, la seguretat i la configuració d’accés; capacitat de saber triar diversos temes, colors i tipus de lletra; capacitat de localitzar els fitxers adjunts al lloc. Capacitat d'aplicar tot el que s'ha après per crear continguts curriculars.
  
Requisits de  certificació   CERTIFICACIÓ
Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolit els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són: ­Haver entregat i participat en totes les activitats obligatòries proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
­Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Internivells: Primària, secundària, batxillerat i Formació Professional. Professorat de nivell no universitari de centres docents de Catalunya
  
E-mail   SecretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 18/05/2016 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).